Philips HiFi Stereo Headphones

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HiFi Stereo Headphones op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Elinerenee 25-10-2012

Ik heb deze hoofdtelefoon al meer dan een jaar in gebruik en hij bevalt mij prima. In combinatie met een Denon PMA-320 versterker klinkt deze hoofdtelefoon het beste van alle hoofdtelefoons die ik geprobeerd heb in de prijsklasse tot 50 euro. In het laag is deze hoofdtelefoon heel erg goed, de bassen zijn niet alleen goed hoorbaar, de vervorming blijft ook achterwegen ook bij hogere volumes. In het hoog laat deze hoofdtelefoon iets liggen, maar niet hinderlijk. Het midden klinkt mooi vlak, de zang en spraak komen mooi naar voren.

Het draagcomfort is iets minder, hij voelt nogal warm en met oorbellen in zit deze niet prettig. Het draagcomfort is tot 2 uur goed, daarna kan het wat gaan irriteren.

De duurzaamheid lijkt in orde, geen zwakke jack-plug kunnen constateren en de kabel is lekker dik en oogt solide. Met de vormgeving is niks mis, sober misschien maar past goed in een strak interieur.

rsrvctrl 07-01-2012

Inmiddels deze koptelefoon een aantal jaren vrij intensief in gebruik (meerdere uren per week). Van een minder solide audio-jack heb ik niks gemerkt, die van mij ziet er nog uit als de dag waarop ik hem kocht.

Het design is matig, zelfs saai. Er is weinig moeite gedaan er een aantrekkelijke verschijning van te maken. Vind ik geen groot issue. Qua duurzaamheid zit het ook wel snor (mijn ervaring), na zeker een aantal jaren gebruik nog als nieuw.

Waar deze koptelefoon in uitblinkt zijn geluidskwaliteit en draagcomfort. Vooral de geluidskwaliteit vind ik opvallend goed, er zijn in mijn ervaring zat koptelefoons die 3x zoveel kosten maar minder goed klinken.

Karen A 15-11-2011

Een zeer comfortabele koptelefoon, welke niet te strak zit en zelfs voor een hoofdpijnpatiënt als ik langdurig te dragen is. Het geluid is ook prima. Niets over te klagen. Het enige, en meteen enorme minpunt is een waardeloze audio-jack. Ik gebruikte (want hij is overleden) deze koptelefoon bij mijn laptop, en algauw was de audio-jack krom. Gelukkig deed hij het nog prima, maar helaas brak hij later helemaal af, in mijn laptop. Met meer geluk dan wijsheid mbv secondelijm en een sateprikker gelukkig het afgebroken stuk weer uit m'n laptop geprutst. Maar de koptelefoon kon dus in de prullenbak.
De audiojack van de veel goedkopere Phillips SPH 2000 is vele malen sterker. Helaas is hier van het plastic weer van mindere kwaliteit, en breken de oren snel af.

HeinB 06-07-2009

Ik ben erg tevreden over deze hoofdtelefoon: het geluid is erg mooi en hij zit prima. Verder is het snoer erg lang en wordt er voorzien in beide hoofdtelefoonaansluitingen.

Als minpunt heb ik alleen dat
het verstelmechanisme voor de schelpen nogal los zit (heb je geen last van bij dragen).

Ben erg tevreden hierover.

maniac2003 09-05-2009

Als vervanging/toevoeging van mijn Sennheiser HD500, deze hoofdtelefoon gekocht na mij ingelezen te hebben op het web.
Bij het uitpakken dat de hoofdtelefoon voor het grootste gedeelte erg degelijk aanvoelt, het enige gedeelte wat ik niet heel geweldig vind is het afstelmechanisme van de hoofdband. Dat vind ik iets te ongecontroleerd/slapjes aanvoelen. Het draagcomfort vind ik erg goed, wel had er iets meer druk uitgeoefend mogen worden zodat de hoofdtelefoon beter blijft zitten bij het bukken om een andere CD te pakken. De met stof beklede oorschelpen zijn zacht en zweten nauwelijks, iets wat met de HD500 van Sennheiser (kunstleder) wel gebeurde na enige tijd.
I.c.m. met mijn Onkyo CS-525 klinkt de SHP8900 uitstekend. Vooral de gitaren vind ik er erg goed uitkomen. Sommige mensen zullen de overdreven bas weergave wellicht missen, zelf houd ik wel van een wat neutraler geluidsbeeld. Het is echter niet zo dat de bas niet aanwezig is. De mate waarin het overgebracht wordt er erg afhankelijk van de opname en de gebruikte bron. Over het algemeen zet deze hoofdtelefoon een prima geluidsbeeld neer waarin geen enkele toon tekort wordt gedaan.
Voor de €60,- die ik betaald heb vind ik het zeer zeker een uitstekende koop.

Meoxglad 27-03-2009

Geluid valt toch echt tegen. Weinig laag en een beetje schel.
Snel weer omgeruild voor een Sennheiser van normale proporties (pxc150)en kwalitatief goede sound.

HansD 23-12-2008

Na het sneuvelen van mijn sony hoofdtelefoon op zoek gegaan naar een vervanger. Draagcomfort en een goed geluid als eerste eisen gesteld. Deze Philips verrast mij in positieve zin! Wat een fantastisch geluid. Heerlijk muziek luisteren, gecombineerd met een hoog draag comfort. Duurzaamheid moet nog blijken, maar ben tot nu toe zeer tevreden met deze SHP8900.
En keurig geleverd incl. draagtas om het geheel netjes op te ruimen of mee te nemen, en 24K vergulde pluggen (incl. verloop plug) aan een hoogwaardig snoer. Een aanrader!

PvdS 04-12-2008

Week in bezit. Erg goede hoofdtelefoon.
Goed en helder geluid van de lage tot en met de hoge tonen. Het geluid is wel iets scheller in vergelijking met dat van mijn speakerboxen, maar het verschil is minimaal.
Draagcomfort is dik in orde. Door het gewicht kan de hoofdtelefoon wel iets naar achteren of voren zakken als je naar achter- of voorover leunt. Maar ook dat is minimaal en zeker niet storend.
Duurzaamheid is even afwachten, maar de constructie voelt zeer solide aan. De bijgeleverde opbergzak zorgt er in ieder geval voor dat je 'm redelijk goed beschermd tegen stof en scherpe voorwerpen kunt opbergen.
Verder is voor mij persoonlijk de lengte van het snoer zeer prettig (4 meter). Veel andere goede hoofdtelefoons komen niet verder dan 3 meter en dat is voor mij net te kort.

CROWN 08-08-2007

SHP8900 vandaag beluisterd wat een geluid de allerbeste hoofdtelefoon die ik ooit in huis had eerst de
Sennheisers HD212-HD215-HD265 aangeschaft geen
enkele beviel mij de Philips is zeer transparant en nooit een opgeblazen geluid een echte aanrader

Richard Andrea 01-03-2007

Vandaag binnengekregen, zeer snel (1 dag).
Geweldig geluid , neutraal en ruimtelijk , geen overdreven bas of spetterende hoge tonen en ik heb heel wat gehoord.
Ik heb in de loop der jaren een aantal Sennheisers gehad (tussen 75 en 200 euro), AKG 300, Audio Technica ATH-7en ook nog een Grado SR80.
Deze laatste klonk erg goed maar is een kwelling op je hoofd, je oren doen na een half uur zo zeer dat verder luisteren een kwelling is.
Mijn streven is ooit een AKG 701 te kopen, de top !maar deze Philips vindt ik voorlopig een openbaring.
Had ik niet verwacht, ben een beetje snobberig wat merken betreft.......
Kopen, kopen,kopen !!!!!